Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021

23,13

Description

Na przestrzeni wieków Japonia wykształciła szereg wzorców męskości, które odzwierciedlały bieżące realia społeczne, sytuację polityczną, panującą modę, a także etap rozwoju kultury. W połowie XX stulecia siłę kraju, który podniósł się z powojennej ruiny i sięgał po tytuł globalnego mocarstwa, stanowili salarymani: schludni pracownicy umysłowi, gotowi poświęcić czas wolny i rodzinę w imię firmy. Jednak w przeciągu pół wieku ów ideał był wielokrotnie kontestowany, co zaowocowało wykształceniem się innych, niekiedy skrajnych koncepcji męskości, opartych na takich wartościach, jak opiekuńczość, dbałość o urodę, a nawet aseksualność. Książka przedstawia najważniejsze koncepcje męskości w Japonii wykształcone w latach 19502021, przyczyny ich sformułowania, a także ich obecność w przestrzeni publicznej, w postaci reklam telewizyjnych i magazynów modowych.

Historia i literatura faktu

jan machulski niebezpieczne zwiazki, wrota czasu, karpowicz cicho cichutko, janusz wiśniewski książki, pwn wydawnictwo, książki romans, never let me go kazuo ishiguro, elementarz rysowania i malowania, lego friends domek, czyli jak, drukarka xiaomi mi portable photo printer, czterdziesci zasad milosci, tattoo you, baltazar gąbka, adachi to shimamura, khalil gibran prorok, naugahyde, to skomplikowane film

yyyyy

+0