Opis

Aspekt nowości towarzyszy mediom niemal od samego początku ich istnienia. Określone rozwiązania natury technicznej, technologicznej lub konceptualnej były w stanie wywołać idealny efekt złudzenia optycznego lub oddać realizm wydarzeń na ekranie. Obok dokumentalnego zapisu rzeczywistości wykorzystywano efekty, które były w stanie wywołać zadziwienie, zaskoczenie, odtworzyć niewiarygodne sytuacje.Gdzie aktualnie należy szukać pojęcia nowości w kontekście medium fotografii, filmu, sztuki mediów? Na czym polega ono dziś, w jaki sposób powstaje, z czego wynika i czemu służy? Reasumując wybrane z historii mediów obrazowania technicznego przykłady, fakty i wydarzenia można na wiele sposobów podjąć próbę odpowiedzi na powyżej postawione pytania.Ze WstępuSpis treściJanusz MusiałW poszukiwaniu Nowego – wstępAgnieszka Babińska[De]materializacja w fotografiiMarek JanczykAutonomia doświadczania fotografii w twórczości Bronisława Schlabsa (1920-2009)Ada GrzelewskaEcha międzywojennego sporu o fotografię w twórczości śląskiego środowiska fotograficznego w pierwszym dziesięcioleciu po wojniePiotr ZawojskiPomiędzy ruchem (w) fotografii a filmowym stasis. 24 Frames Abbasa KiarostamiegoJanusz MusiałPiękne obrazy – kalkulacje świat(ł)a i wyobraźniVahram Mkhitaryan”Teoria zdalnego montażu: Peleshyan – Brak słów nie jest milczeniemDawid KozłowskiKino interaktywne. Wstęp do historii miksowania obrazu na żywoŁukasz BakaImmersyjność warstwy wizualnej w filmach Christophera NolanaZbigniew TomaszczukReinterpretacja jako strategia współczesnej sztukiRadosław SirkoDźwięk jako intermedium. Wybrane prace polskich artystów dźwiękuJerzy ŁukaszewiczKultura konsensusu. Twórcy i dziełaBiogramySpis ilustracji

Hobby, rozrywka

dziewczynka z parku karty pracy, taśma do biustu rossmann, stramer, skomplikowane

yyyyy

+0